Участь ТНПУ у засіданні
Об’єднання інституцій-партнерів
«Педагогічна синергія»
8 квітня у змішаному форматі відбулося третє засідання Об’єднання інституцій-партнерів «Педагогічна синергія» на базі Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України. Нагадаємо, що Тернопільський національний педагогічний університет виступає партнером цього об’єднання.
Партнери "Педагогіної синергії"
Темою міжнародного засідання було: «Мережева взаємодія в удосконаленні змісту психолого-педагогічної підготовки вчителя». Серед 150 учасників були не лише представники із партнерських закладів об’єднання, але й науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти інших закладів вищої освіти України, Польщі та Чехії.
Метою зустрічі стало визначення інноваційних шляхів удосконалення змісту психолого-педагогічної підготовки майбутнього вчителя з урахуванням конструктивних ідей зарубіжного досвіду.
Під час засідання із доповідями виступили:
- Мирослава Вовк, завідувачка відділу змісту і технологій педагогічної освіти, щодо результатів дослідження проблеми змісту психолого-педагогічної складової у підготовці майбутніх учителів у закладах вищої педагогічної освіти України за основними критеріями: законодавчо-нормативні регулятиви, особливості змісту психолого-педагогічної підготовки на бакалаврському і магістерському освітніх рівнях, чинники оновлення змісту дисциплін з урахуванням інновацій у шкільній і вищій педагогічній освіті.
- Ярослав Ветешка, доктор хабілітований, професор, завідувач кафедри андрагогіки і менеджменту освіти Карлового університету, про особливості чеського досвіду із підготовки педагогічних кадрів.
- Катажина Новосад, докторка Люблінського університету імені Марії Кюрі-Склодовської презентуувала тенденції змін у підготовці вчителя в Польщі та змісті його психолого-педагогічної підготовки.
- Катерина Годлевська, старша наукова співробітниця відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, представила зміст психолого-педагогічної підготовки Угорщини, його контекстність.
- Наталія Авшенюк, завідувачка відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, узагальнила зарубіжний досвід, яка представила основні тенденції розвитку змісту (курикулуму) підготовки вчителів у міжнародному освітньому просторі на підставі опрацювання мультинаціональних досліджень у галузі педагогічної освіти, що здійснюються міжнародними організаціями (ОЕСР, ЮНЕСКО, Європейська Комісія) та професійними асоціаціями (Європейська асоціація педагогічної освіти).
Розмова триває
Пропозиції координаторів партнерів Об’єднання інституцій-партнерів «Педагогічна синергія» щодо напрямів удосконалення змісту психолого-педагогічної підготовки вчителя в закладах вищої освіти України представили:
- Василь Галузяк, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського;
- Оксана Цюняк, докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника;
- Зоряна Удич, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки, керівниця Інклюзивно-ресурсного центру Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Зокрема було озвучено необхідність врахування в освітніх програмах можливість формування м’яких навичок, інклюзивної компетентності, а також укладання нової навчальної літератури з урахуванням зміни освітньої парадигми та підвищення кваліфікації педагогічних й науково-педагогічних працівників, які реалізовують освітні програми з підготовки учителів.
З. Удич під час доповіді
Результатом засідання стало узагальнення досвіду підготовки педагогів і прийняття рішення щодо подальшої роботи з удосконалення змісту психолого-педагогічної підготовки майбутнього вчителя на першому (бакалаврському) і другому (магістерському) рівнях вищої освіти.
Учасники зустрічі
Більше інформації та фото тут.
Зоряна Удич