Формальне і неформальне навчання студенток спеціальності «дошкільна освіта» ТНПУ -  передумова майбутнього професійного успіху (ФОТО)

Формальне і неформальне навчання 

студенток спеціальності «дошкільна освіта» ТНПУ -  

передумова майбутнього професійного успіху


Формальне навчання здобувачок освітнього ступеня «бакалавр» за ОПП «Дошкільна освіта» ТНПУ імені Володимира Гнатюка, яке передбачає досягнення визначених стандартами освiти результатiв навчання та здобуття квалiфiкацiй, що визнаються державою, у нашому університеті успішно поєднується із неформальним навчанням, яке є процесом здобуття освіти, що не регламентований місцем, терміном і формою навчання, не передбачає отримання документів про освіту державного зразка, проте дає змогу отримати практико-орієнтовані знання, оволодіти сучасними методами розв᾽язання професійних завдань, підвищити рівень фахової компетентності. 

Так, у межах вивчення навчальної дисципліни «Психологія: Психологія дитяча. Психологія педагогічна» (викладачка – кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології Ольга Кізь) студентство мало змогу долучитись до неформального навчання та отримати актуальні знання у Дружньому до жінок і дівчат просторі «Вільна» в м. Тернополі, створеному молодіжним благодійним фондом «Ініціатива» (керівниця – Ірина Краснолобова) за ґрантової підтримки UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення.


Студентки спеціальності 012 «Дошкільна освіта» взяли участь у цікавому занятті, у ході якого вивчали психолого-педагогічні умови та дієві техніки піклування про психологічне благополуччя дітей у часі війни. Заняття проходило у формі майстер-класу із використанням елементів вальдофської педагогіки «Розпис дитячої іграшки «Зайчик»», який провела Ірина Абрам᾽юк – талановита просвітянка, керівниця проєктів «Майстерка», майстриня народних промислів. 

Студентки спеціальності ''дошкільна освіта'' раді співпраці з соціальною працівницею Оксаною Мирославівною Шуль.

Студентки спеціальності ''Дошкільна освіта'' раді співпраці з соціальною працівницею Оксаною Мирославівною Шуль

В інформаційному блоці майстер-класу пані Ірина різноаспектно розкрила роль іграшок в житті дитини дошкільного віку, їх вплив на розвиток пізнавальної й емоційно-вольової сфер, творчих здібностей та психологічного добробуту зростаючої особистості.

Було охарактеризувано пізнавальну цінність іграшок із дерева, глини, соломи, лози, трави, сиру, тканини та інших матеріалів для розвитку сенсорної чутливості дітей. Наголошено, що іграшки з тканини є особливим видом з неосяжною енергетикою, які цілюще впливають на психіку й здоровий розвиток дитини. Також акцентовано на психолого-педагогічних умовах використання народної іграшки у освітньому процесі ЗДО. 

Майстиня Ірина Абрам'юк, психологиня Ольна Кізь у дружньому колі студенток спеціальності ''дошкільна освіта'

Майстиня Ірина Абрам'юк, психологиня Ольна Кізь у дружньому колі студенток спеціальності ''дошкільна освіта'

Зі слів майстрині, у кожної дитини є потреба мати іграшкового друга, якого можна носити з собою у сумці, з яким можна разом спати, якого можна взяти в укриття під час повітряної тривоги, про якого можна піклуватися, який допоможе почуватися у безпеці як вдома, так і в закладі дошкільної освіти. Така іграшка має бути приємною на дотик, м᾽якою, виготовленою із екологічно чистих матеріалів. Найкраще, коли діти стають причетними до виготовлення такої іграшки і безпосередньо залучаються до творчого процесу. Майстриня запропонувала учасницям зустрічі створити таку іграшку.

Для практичного блоку майстер-класу організатори зустрічі завчасно закупили і безоплатно презентували студенткам іграшки-заготовки та необхідне для роботи приладдя і матеріали: олівці, фарби, пензлики, фломастери, ножиці, папік, тканину тощо. У ході майстер-класу кожна студентка отримала іграшкового зайчика, виготовленого із бавовняної тканини, у якого не було промальоване «личко-мордочка». Майстриня сформулювала завдання: розфарбувати зайчика так, щоби він подобався, адже «свій Зайчик» може бути зовсім не схожим на інших, але буде найкращим, позаяк створений власними руками. Тому важливо продумати, якими будуть його оченята, носик, ротик, вушка, одяг, це буде хлопчик чи дівчинка і, за потреби, створити на папері ескіз, підбираючи довільні форми та кольори фарб.   Студентки натхненно включилися у творчий процес і розмальовували та одягали зайчиків, почасти проживаючи ті ж позитивні емоції, які за подібної діяльності проживали б і діти. По завершенню роботи учасниці майстер-класу  висловили вслух мрії свого Зайчика. Щиро віримо, що усі озвучені мрії про Перемогу, мир, батьківську сім᾽ю, повну родину, радісне дитинство неодмінно здійсняться і кожна українська дитина зростатиме здоровою і щасливою!

Фото на заставці - Майбутні педагогині закладів дошкільної освіти зі створеними "Зайчиками"

Студентки факультету педагогіки та психології та їхні Зайчики

Студентки факультету педагогіки та психології та їхні "Зайчики"

Творімо своє, любімо своє, вивчаймо своє і пишаймося своїм!

Творімо своє, любімо своє, вивчаймо своє і пишаймося своїм! 


Дружній до жінок і дітей простір ''Вільна'' у м.Тернополі радо приймає студенток ТНПУ

Дружній до жінок і дітей простір ''Вільна'' у м.Тернополі радо приймає студенток ТНПУ


Дружній до жінок і дівчат простір «Вільна» у м. Тернополі став комфортним місцем для неформальної освіти студентства ТНПУ, залучення молоді до активізму та корисного й усвідомленого дозвілля, а викладачі університету мали змогу на волонтерських засадах долучатися до проведення просвітницьких заходів. Із вдячністю хочеться пригадати, що за час нашої співпраці студенти взяли участь у низці цікавих зустрічей: 


Щиро дякуємо команді Дружнього до жінок і дівчат простору «Вільна» у м. Тернополі та персонально соціальній працівниці Шуль Оксані Мирославівні за партнерство, організацію інформаційних заходів, змістовних зустрічей та майстер-класів, за гостинність і створення сприятливих умов для неформального навчання студентства ТНПУ! Творімо своє, вивчаймо своє, любімо своє й пишаймося своїм!

Сподіваємось на подальшу співпрацю задля спільної Перемоги і щасливого майбутнього українських дітей та молоді у вільній, сильній, незалежній Україні! 


Ольга Кізь

кандидатка психологічних наук,

доцентка кафедри психології

факультету педагогіки і психології,

керівниця Центру ґендерних досліджень 

та впровадження політики рівних прав і можливостей

ТНПУ імені Володимира Гнатюка


До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси